کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ آذر ۲۴, سه‌شنبه

قیصر ، یقه خرگوشی ، یک مستند ملال آور




اقلا یک 150سالی هست ما ملت راه افتاده ایم با بیل و خاک انداز و کلاشینکف و سنگ و آجر پاره و دست خالی کف خیابون که بابا حق من را بده  من شاه نمیخوام من میخوام پیشرفته باشم من میخوام شکمم سیر باشه من میخوام به میل خودم زندگی کنم ولی هر بار که جلو رفتیم یک سکندری مشتی هم خوردیم مثل لشکر شکست خورده به خانه اول برگشتیم و شاید هم عقب تر .
بلند شدیم رفتیم توی سفارت انگلیس که ای داد بریتانیا تویی که پیشرفته شدی ما هم میخواهیم از این منجلاب بیاییم بیرون کمکمون کن .

بعد هم قاجار را آوردیم پایین یک چند سال این پا و اون پا کردیم دیدیم ول معطلیم گفتیم چی کار کنیم چی کار نکنیم رفتیم یک بابا را گیر اوردیم .بنده خدا گفت من نمیخواهم شاه بشم گفتیم تو غلط میکنی  تو شاه ما باش ولی ما را از این فلاکتی که هستیم نجات بده .خوب بنده خدا الحق و الانصاف سنگ تموم گذاشت راه کشید امنیت اورد قانون نوشت مدرسه ساخت دانشگاه ساخت . بعد بهش گیر دادیم  تو دیکتاتور هستی خوب بابا جان شتر سواری که دولا دولا نمیشه اونروزی که گفتم من نمیخواهم شاه بشم گیر سه پیچ دادی که نه ما شاه میخواهیم که آبادانی بوجود بیاره .
گذشت  در نهایت فلاکت ریختند تو مملکتمون و از همه بدتر شاهمون را دزدیدند بردند جزیره موریس .این وسط باز دوباره لابی کردیم که بابا بگذارید بچه اش سر کار باشه .یک چند سالی خوش خوشان و بلا تکلیف بودیم .دیدیدم نه شکم بدجوری به قار وقور افتاده .یک عده اومدند وگفتند  تو و من خیلی مقدسیم ما خیلی عزیزیم ما توده هستیم ببین این خارجیها دارند ما را میچاپند ما توده عزیز زیر لگد قرار گرفتیم پول نفت ما را بهمون بدند ما بترکونیم .
گذشت یک چند روزی نفتمون را بهمون دادند ولی دیگر هم ازمون نخریدند  توی همین حال و هوا بودیم که نا لوطیها  چرا نفتمون را نمیخرید که ریختند دوباره نفتمون را بگیرند البته شکست خوردند و داشتند میرفتند که دیدیم ای بابا یک عده از ما   دارند مملکت را از انگلیس میگیرند میدهند به روسها .این بود که دیدیم هوا پسه اون بابا نفتمون را میخواست این بابا آش را با جاش میخواد این بود که گفتیم اصلا کودتا پیروز شد .تعارف نداشت پولی  در کارنبود .روباه روسی هم هی گفته بود چه سر چه  دمی عجب پایی پنیرمون که هیچ خودمون را میخواست بخوره .این بوده که یکشبه نمایش نامه جدید نوشته شد و همه هم از حفظ نقش شون را خیلی قشنگ بازی کردند .نخست وزیرمون رفت تبعید شاه مون از فرنگ بلیط گرفت برگشت .روسها هاج وواج از این رودست . انگلیسیها چوب دو سر طلا .کرمیت روزولت قهرمان شاهنامه خودش شد.

یک ده پونزده سالی من تو را نگاه کردم تو من را نگاه کردی رفتیم عرق خوری و دختر بازی و سیبیل گذاشتیم و پیرهن یقه خرگوشی پوشیدیم و چشماموم را خمار کردیم  و تو همون حال مستی رفتیم قیصر دیدیدم و حال کردیم .
پاشنه کفش را ورکشیدیم دنبال یک بابا گشتیم حسابی خط خطیش کنیم .چون اون بابا زده بود ناموسمون را بی عصمت کرده بود .مهم دعوا بود و خونریزی بقیه الکی بود قرار بود بمیریم مثل ته داستان .کارگردان تا همینجا فیلم را نوشته بود ولی زد نمردیم 
هی زدیم تو سر خودمون حالا چی   کار کنیم  یکسریهامون همون اول خودکشی کردند اخه قیصر بایست میمرد بقیه مون هم هی من تو را نگاه کردم تو من و نگاه کردی دیگه هیچکار ی نکردیم چون دیگه کاری نمونده بود نکرده باشیم . 

چرا ما هیچی نشدیم کجای کار غلط بود  بابا ما کار نکردیم ما همش بازی کردیم .
و شب به شب هم رفتیم  مزد مون را از صاحب تماشاخونه گرفتیم .زندگی بازی نیست فیلم سینمایی نیست یک مستند کسالت آوره  باید این مستند کسالت آور را ببینیم تا حالمون خوب بشه  چون صاحاب تماشوخونه دیگه پولی نداره کسی دیگه نمیره تماشوخونه هم دنیا داره این مستند کسالت آور را میبینه .

مستند کسالت آور : هر سوئدی هر ژاپنی هر آلمانی هر ایتالیایی هر آمریکایی هر فرانسوی هر کره ای مثل آدمهای ملا ل آور بلند میشه آخر سال میره از رییسش یک ورق پاره میگیره چقدر حقوق ام شد چقدرش را دادی به من چقدرش را دادی به دولت بعد میره یک فرم پر میکنه با خودکار یا توی اینترنت   میده به دولت ، اگر طلبکار بود دولت پولش را میده اگر بدهکار بود پول میده دولت هم رسید میده که آقای ژاپنی آقای اروپایی  خانم کره ای شما انقدر به من پول دادی من با این پول بچت را بردم مدرسه پلیس گذاشتم ناموست را بی عصمت نکنند  راه ساختم  روباه سر راه بچه ات سبز نشه ... . عجب کسالت آور ولی همه این مستند را میبینند هر سال اگر نبینند باید برند زندان یعنی انقدر این مستند ملال اور مهمه  .حالا واقعا میشه یکروزی ما این مستند را ببینیم پول نفت واسه خودشون پولی که ما بهشون میدیم را  توی یک تیکه کاغذ تایید میکنیم و تایید  کنند و بگند چیکارش میکنند .
کاش مسعود کیمیایی یک مردانگی کنه این مستند ملال آور را بسازه و تحت نا قیصر 2 به خلق ما بده اصلا توی چشم همه مون فرو کنه .یعنی انقدر مرد هست قیصرش را پای این مستند خسته کننده بند کنه .





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر