کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ دی ۳, پنجشنبه

نقطه سر خط : فقط با ملی گرایی میتوانیم سرچپ را به سنگ بکوبیم




ادیان ابراهیمی با اولین موج انقلاب اجتماعی یعنی انقلاب کشاورزی شروع به رشد و نمو کردند تا جوابگوی نیازهای دوره باستانی باشند تا جوامع متفرق را که حول کشاورزی شکل گرفته بودند و قبایل پراکنده را که به شکار میپرداختند در روستاهای و شهر های ابتدایی جمع میشدند نظم و نسق داده و در نظام اجتماعی جدید حفظ کنند و  باعث ازدیاد نیروی تولید کشاورزی شوند قوانین ادیان ابراهیمی همه بر اهمیت ازدیاد نسل  همت داشتند  و این نکته حاکی از این امر است درضمن باید مقررات سفت و سختی بود تا ارث به وارث حقیقی برسد .

موج بعدی حرکت بشری اختراع ماشین بخار بود و انقلاب صنعتی .گروههای کارگری برای خود پیامبر جدیدی اختراع کردند به نام مارکس تا صدا یشان باشد و پاسخگوی نیازهایشان .ادیان چه ادیان قدیمی چه ادیان جدید اشتها و نیاز دارند تا جهانی باشند و جهان وطنی تنها سد محکمی که در برابر ادیان مقاومت میکند و دارای اصالت است ملی گرایی است .

چرا باید به ملی گرایی رجعت کنیم .تنها با ملی گرایی میتوانیم موجی پایدار و بالنده درست کنیم که پیشرونده باشد و از توده و تاریخ ما محافظت کند .ملی گرایی تنها گزیده ما برای پوشش فراگیر توده ها وطبقات مختلف جامعه است ناسیونالیزم .دیگر ایرانیان را به دسته های پولدار بی پول تقسیم نمیکندتا درریک مبارزه بی حاصل انرژی توده را باز ستاند و ماشین تولید نفرت در قلب جامعه باشد  و گروههای مختلف جامعه را در مقابل هم قرار نمیدهد .ناسیونالیزم در ذات خود توسعه گراست چون  برای  افتخار نیاز به تولید ایده های نوآورانه دارد تا به خود ببالد و نردبانی برای صعود بیابد .
ناسیونالیزم  در حالیکه دریچه خانه را برای هوای تازه به سوی جهان خارج باز میگذارد ولی درعین حال افراد خانه را مصون میکند تا هرچه که بی اصالت و زاید است باز پس بزند .ناسیونالیزم به اقتصاد ما اجازه میدهد تا خود را بازسازی کند و جامعه تولید گر باشد بدون آنکه نیاز  باشد تا اقتصاد دولتی باشد .یک استراتژی مشخص جلوی پای ما میگذارد تا به مرحله بعدی برویم .

ناسیونالیزم توسعه گرا شرایط را برای ایجاد دولت ملت فراهم وآسان میسازد .جوامع بشری در هر کجای دنیا در اثر سیاست های اشتباه چپها وارد  فاز سقوط از هرم مازلو شده اند و طبقات متوسط به سرعت به کف هرم در حال سقوط هستند تنها موردی که می تواند بازدارنده باشد یک تئوری مترقی ملی گرایی است تا ضمن احترام به همه سلائق کلیه گروههای جامعه را زیر یک چتر واحد جمع کند و از جنگ بی حاصل سنت و مدرنیزم جلوگیری میکند طبقات جامعه دیگر بر اساس ایدئولوژی چپ به  صورت دهکها تقسیم نمیشود تا برای حفاظت از آنها از دهک های بالا کنده شود تا به دهک پایینتر کمک شود ناسیونالیزم فرایند پویای یک جامعه هست که کلیه بخش های یک جامعه دارای یک هویت  واحد هم ارز هم قرار میگیرند تا به توعه پیکره واحد بپردازند نااسیونالیزم ضمن نگاهداری از نخبگان دارای عقبه قوی از توده میباشد و فاصله بین خطوط نخبگان با توده اغلب بسیار کمرنگ است .نایسونالیزم به مردم جامعه هویت میدهد تا هر نرم افزار مخربی به صورت اسب تراوا وارد جامعه نشده و اقدام به تصاحب توده های بی هویت کند .
گروههای چپ میدانند تنها عامل پیشرونده و با انگیزه ناسیونالیستها هستند همیشه سعی میکنند تا در تبلیغات رسانه ای آنها را معادل فاشیستها قلمداد کنند .
جای خالی یک گروه ملی گرا در سپهر سیاسی ایران اکنون بیش از همیشه احساس میشود و باید این گروه موجودیت خود را به عنوان جریان سوم وارد معادله قدرت کند .زیرا   پس از دودهه کشمکش بی حاصل ضد توسعه ای بین دوبال جمهوری اسلامی 
عملا توسعه ایران متوقف  شده است و این دوگروه به هیچ عنوان نمی توانند جامعه ایران را وارد مرحله توسعه پایدار کنند .
موج سوم باید موجی شجاع از بین تکنوکراتها باشند و به الیگارشی روحانیت( به معنای سنتی خود یعنی کار بی زحمت ) متصل نباشند .روحانیون میتوانند با توجه به شرط فوق به تشکل جدید بپیوندند ولی باید اول ایرانی باشند بعد مسلمان .  مواضع اقتصادی و مانیفست این گروه در مورد جوانان و آزادی های اجتماعی اقتصادی که فراگیر ترین نیازهای توده ایران است مشخص و واضح باشد و جای تفسیر نداشته باشد و بدور از شعار زدگی بی مایه باشد . موج سوم میتواند از  بدنه  دوجناح باشند 
این گروه دیر یا زود با توجه به شرایط معاصر و مشخصات خاورمیانه تشکیل خواهد شد پس بهتر است توده خود مشخصات و مختصات موج سوم را تعیین کندکلید واژه و نقشه راه  ایران ناسیونالیزم توسعه گراست  .

باید هر چه سریعتر به سمت جمهوری سوم حر کت کنیم .جمهوری سوم جمهوری است که نه توسط نخبگان که به  تشخیص  و همت توده ایجاد شده و به جلو میرود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر