کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ آبان ۲۱, پنجشنبه

استارت انقلاب انرژی شروع شده است ، دیگر کسی نفت بد بو نمیخواهد .

هیچ چیز  در دنیای انرژی نمی تواند با نوسانان بهای نفت مقابله کند .بهای نفت هم اکنون زیر 50دلار روی هر بشکه میباشد امری که ممکن است برای همیشه ادامه نداشته باشد .اما ممکن است در سالهای اتی برای همیشه نفت ارزان بماند .
چه اتفاق چالشی در حال وقوع است انرژِی باد ، خورشید ،اتم ، گاز ، یا همه اینها با کمک حمایتی و سیاستهای مالی خود را در سال 2016 بالا خواهند کشید .
ذغال سنگ اولین قربانی این حرکت است .کلیه سیاستها مبنی بر کنار گذاشتن  ذغال سنگ است بدلیل  آلودگی زیاد بیشترین کاهش ذغال سنگ در سال 2016 اتفاق می افتند و بانکها هیچ علاقه ای در سرمایه گذاری بر روی نیروگاههای ذغال پایه ندارند 
بسیار سخت است که بگوییم کدام انرژی برنده این مسابقه جدید خواهد بود .آیا انرژی اتمی برنده مسابقه است .هرچند الودگی کمتری دارد ولی هزینه بر است و کمتر کسی خواهان  داشتن نیروگاهی در حیاط پشتی خانه اش است .

گاز ، گاز قاتل کربن بوده قیمت ارزان آن  باعث شده توجه بسیاری به این ذخیره زیر زمینی جمع شود تا سال 2020 سرمایه گذاری های خوبی در این امر میشود هرچند گاز به نظر قدری ریسکی برای سرمایه گذاری مینماید .

انرژی های تجدید پذیر دیگر به عنوان انرژیهای الترناتیو مطرح نیستند حالا آنها دیگر در یک رقابت شانه به شانه هستند برای مثال انرژی خورشیدی با انرژی فسیلی رقابت نفسگیری شروع کرده .

چین هند و شیلی سرمایه گذاری زیادی روی انرژی خورشید کرده اند انرژی باد در انگلستان و آلمان بسیار ارزانتر از ذغال سنگ است و ممکن است کلیه نیروگاه ذغالی تا سال 2023 جمع شود .

در حال حاضرتولیدات نفت امریکا، برگشت ایران به بازار نفت و حراج سعودی برای گرفتن سهم بیشتر بازار ما را به نفت متکی کرده امری که دیری نمی پاید و چراغ زرد برای نفت چشمک میزند .


هر روزخودروهایی که با انرژی الکتریسیته کار میکنند بیشتر و بیشتر تولید میشوند و بزودی وسائل نقلیه بسیاری شروع به حمل و نقل الکتریسیته پایه میکنند .و تمدن بشری با بشکه های نفت خداحافظی میکند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر