کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ آبان ۳۰, شنبه

مصاحبه هفته پیش محمد علی شاه قاجار با مسکوتایمز:میخواهم دوباره شاه ایران باشم

حتما شما هم مثل من تعجب کردید مگر محمد علیشاه قاجار زنده است ولی این امرحقیقت  دارد او در قید حیات است و بسیار تندرست با وجود کهولت سن هنوز هوشیار است و به سوال خبر نگار ما جواب میدهد .

خبر نگار :قبل از هر چیز با تشکر از اعلی حضرت که با وجود کهولت سن دعوت ما را قبول کردند و به دفتر نشریه ما آمدند بگذاریم از اینجا شروع کنیم که شاید برای خوانندگان ما غیر منتظره باشد که شما همچنان زنده اید و به مرور دوران سلطنت تان بپردازیم 

محمد علیشاه: با تشکر از روزنامه وزین شما و ملت و دولت روسیه که در طی تمام این سالیان 
میزبان من بودند من از سنه 1288 هجری  در اثر شورش بخشی از مردم نادان و نمک به حرام ایران   و به سفارش وزیر مختار روسیه در تهران  ،عزم اودسا نمودم و مدام بین میلان و اودسا و مسکو در سفر بودم و از دور با قشر جوان ایران در طی  قرن گذشته در تماس بودم  .چه دولت تزاری روسیه ،چه اتحاد شوروی سابق و حالا آقای پوتین همیشه به من لطف و محبت داشتند 

خبرنگار: اعلیحضرت ، اجازه دارم شما را شاه ایران خطاب کنم 

محمدعلیشاه: بله راحت باشید من همچنان شاه ایران هستم و بزودی قصد  دارم دوباره به ایران برگردم و امور لشکری و کشوری را همچون سلسله قاجار سامان بدهم 

خبر نگار: اما جناب شاه نسل جدید ایران خاطرات چندانی از شما ندارد و حتی بعضی از نقاط تاریک و مبهم در زمان سلطنت شما و ناصر الدین شاه قاجار وجود دارد آیا شما بر اوردی از میزان محبوبیت خود در بین افکار عمومی ایرانیان دارید  و جمعیت ایران اغلب زیر 35 سال سن دارند و شاید با افکار شما و شیوه مدیریت تان نا آشنا باشند .

محمد علیشاه : اجازه بدهید اول از همه این  ادعای شما را به چالش بگیرم  افکار عمومی داخل ایران کاملا با من آشنا میباشد حتی بسیاری از مقامات همین  نظام  مخفیانه به من ایمیل میزنند و میگویند دل ما با شماست وما فقط منتظر وقت مقتضی هستیم .کار نامه سلسله قارجاریه بسیار روشن  و موجه است و نقطه تاریکی در آن وجود ندارد.

خبر نگار: ولی در خاطره مردم ایران سرکوب دگر اندیشان و مشروطه خواهان ، به توپ بستن مجلس و جداشدن بخشهایی از ایران  توسط دولتهای خارجی  وجود دارد فکر میکنید آیا ممکن است مردم دوباره به سلسله قاجاریه و شخص شما اطمینان کنند .

محمد علیشاه : ابتدا باید بگویم در مورد سخت گیری ناصر الدین شاه و بنده به مشتی شورشی نادان باید همه چیز را در ظرف زمانی آن دوران دید .شرایط آندوران اقتضا میکرد تا با شورشیان مشروطه آنچنان برخورد شود و لیاخوف گوشمالی حسابی به انها بدهد در مورد پرکردن پوست میرزا آقا خان کرمانی باید بگویم اگر اینکار را نمیکردم ایران ایرانستان میشد در مورد از دست رفتن هرات این امری جداگانه و مربوط به ناصر الدین شاه است و به من ربطی ندارد .

خبرنگار : اما اعلیحضرت نمیشود که هم قدرت موروثی را از ناصر الدین شاه به ارث ببرید ولی اشتباه و نا کار آمدی او را از خود سلب کنید .
 محمد علیشاه : ناصر الدین شاه پادشاه دیگری بوده و اقدامات او به خود او مربوط است اجازه بدهید فقط در مورد اقدامات من قضاوت همگانی انجام شود .

خبر نگار : بگذریم لطفا از برنامه خود شما برای بازگشت به سیاست و قدرت در ایران بگوییم شما برای بازگشت تاج و تخت چه استراتژی شخصی دنبال میکنید .

محمد علیشاه : من  یک گروهی از رجال اصل و نسب دار و وطن پرست را در مجمع ایرانیان دور خود جمع نمو ده ام .تقریبا تمام رجل سیاسی در این مجمع هستند و گروهای کوچک دیگر هم باید زیربیرق این  مجمع باشند و منشور عالی ایرانیان را نصب العین قرار دهند .ضمنا من ارتباطات وسیعی با برخی از نمایندگان دومای روسیه دارم اشخاص سرشناسی که نفوذ بسیاری در سیاست روسیه دارند .

خبر نگار : آیا شما ابزار خاصی برای تحقق آرزوی برگشت به ایران دارید .
محمد علیشاه : بله به نظر من تحریم های باید ادامه پیدا کند و سخت ترهم  بشود  تا شرایط برای این امر باز بشود چاره ای نیست برای سعادت خود این مردم ایران است 
خبرنگار : آیا شما بعد از برگشت به ایران دوباره اعلام سلطنت قاجاریه میکنید و شخص شما دوباره به همان شیوه حکومت میکند .
محمد علیشاه : اجازه بدهید در این لحظات حساس به این مورد فکر نکنیم بعد از  رفتن اینها مردم خودشان میدانند که باید  در صندوق رای آزاد تصمیم خودشان را بگیرند .
خبر نگار :ولی در تاریخ ایران و شاید جهان سابقه نداشته که سلسله منقرض شده دو باره به دور حکمرانی برگردد .
محمد علیشاه : اجازه بدهید نیمه پر لیوان را در نظر بگیریم .
خبر نگار: با تشکر از وقتی که در اختیار روزنامه ما گذاشتید  .

۳ نظر:

  1. این بابا که ۱۶ فروردین ۱۳۰۴ مرده ، چطور از پوتین حرف میزنه ؟

    پاسخحذف
  2. اقارضا شما که تاریخ را ا ز حفظی شماچرا ؟

    پاسخحذف
  3. بسیار مزخرف بود، شاهزاده رضا پهلوی ادعای پادشاهی نکرد، خر هم خودتی. ;)

    پاسخحذف