کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

فارسی نویسان داعش پرست

جنگ داخلی سوریه ابتدا منبعث از بهارعربی با شورشهای خیابانی شروع شد شورشهایی که در اثر غافلگیری دولت اسد به خوبی مدیریت نشد در این بین کشورهای قطر عربستان ترکیه و اسرائیل که هریک به گونه دارای منفعت یا خواهان انتقام بودند بر این جرقه بنزین ریختند تا رقیب بزرگتر را از صحنه بیرون کنند .قطر و عربستان به لحاظ سوق الجیشی فکر کردند مجالی خوبیست تا خود را یکبار برای همیشه از تنگه هرمز رها کنند ترکیه نیز به طمع افتاد از طرف دیگر خط لوله نفت وگاز ایران عراق سوریه  محملی شد تا پترودلار را به چالش بگیرد .لذا در یک هم افزایی تاریخی مثلث عثمانی قدیم(عربستان-ترکیه-اسرائیل)حامی گروههای مسلح مختلف شدند تا منافع بلند مدت خود را اجرایی کنند .لذا هم درحین نبرد و هم در پوشش ائتلاف ضد داعش از هرگونه کمک به گروههای مسلح دریغ نورزیدند .

بشار اسد حاکمی با دولتی مدرن است دولت مدرن سعی میکند تا از تمامیت ارضی کشور خود محافظت کند .ایران نیز مانند هر کشور توسعه گرا نیاز به متحدان منطقه ای دارد مانند تمام کشورهای با دولت مدرن و هرچه متحدان قویتر باشند کشور اصلی مقتدر است و این به پرستیژ و منافع ملی آن کشور یاری میرساند .پس ایران میکوشد از این متحدان حفاظت و حراست داشته باشد در مقابل رقیبان و این به معنای واقعی کلمه منطقی و از سر دور اندیشی و علم و حکمت به منافع ملی است .

با ظهور داعش و حمایت ایران از دولت اسد و دولت عراق متاسفانه عناصری فارسی نویس سعی میکنند تا با باژگونه جلوه دادن امور از شورشیان آنارشیست و ضد مدنی که برپایه پان عربیسم کور و قرائتی منحصر به فرد از شریعت اسلام سعی در به بیراهه کشاندن خاورمیانه دارند عناصری تطهیر یافته و مطابق خواست جامعه فارسی زبان قرار دهند .در صورتیکه این گروهها با اسامی متفاوت اعم از داعش .احرار شام. جبهه النصره ..مخالف ذاتی و متعصب جامعه هدف هستند و حتی حق حیات ایشان را مشمول خراج به اصطلاح خلیفه خود میدانند .

لذا یکی از واجب ترین امور برای هر ملتی اعم از لیبرال مسلمان سنتی سوسیالیست هندو و.. لزوم شناسایی منافع ملی و ضدیت با اموری است که در تقابل با آن مباشد . و از همه بدتر واکنش منفعلانه پایوران مدرنیزم و جامعه شناسان و دست اندکاران امور است که در سکوتی گورستانی به نظاره نشسته اند تا گروهی نابخرد تصویر هجو از واقعیات به جامعه عرضه دارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر