کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

آقای حقوقدان محترم برجام به فرجام رسید اقتصاد را دریابید (ماستمالیسم اقتصادی و دایی جان ناپلئون های مدرن)

روحانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری استراتژی اش را بر سیاه نمایی اوضاع دولت  قبلی گذارد از آوار سخن گفت از رشد اقتصادی منفی 6 درصد ازاختلاسها گفت از تورم گفت بعد از بدست گرفتن دولت سیاستهای انقباضی را در دستور کار قرار داد و سکوت گورستانی بر اقتصاد ایران حکمفرما کرد تا تورم را کاهش دهد انقدر بر این سبیل راه پیمود تا از انور بوم افتاد و اقتصاد کشور را در مرحله رکود نگه داشت .اینک برجام به فرجام رسیده هنوزدولت تدبیر و امید با تولید هیجان منفی سعی دارد بر بلاتکلیفی و روز مرگی خود ادامه دهد .
هنوز هروقت کمترین خبری از یک رسانه کم تیراژ درباره ماجرای کرسنت به میان می آید زنگنه وزیر نفت دولت با چهره ای بر افروخته یک دکل غیب شده دیگر علم میکند تا پوپولیسم اقتصادی را سیراب هیجان کند گویا مردم نمیفهمند کرسنت اگر چه یک برگه هست به ضخامت یک میلیمتر از دکل های چند متری زیانبارتر هستند .آقای وزیر استراتژی شما برای ورود تکنولوژی ،بازاریابی ، افزایش ظرفیت  تولیدعسلویه و رقابت با حریفان گازی چون روسیه و قطر چیست چه همگرایی برای دیگر اعضای اوپک دارید آیا میشود یکی از موسسان اوپک دیگر اعضا را تهدید کند که من تابع ضوابط این سازمان دیرین اقتصادی نیستم .چرا پیشقدم نمیشوید برای تاسیس اوپک گازی وظیفه شما یکی به دو گذاشتن با زنجانیست .

پرده دیگر علمای اقتصادی ماسمال و متوهم : پس از دهه ها تولید صنعت خودرو و حمایت بی دریغ دولت از این صنعت هنوز خودرو سازی چون طفلی دهان به پستان مادر است .تولید خودروهای معیوب و خطرناک چون کجاوه های مرگ برابر یک جنگ تمام عیار علیه شهروندان میباشد .تولید خودروها آنهم براساس پلتفرمهای دهه هشتاد میلادی ماشینهای نه چندان محبوب در روز گار اوج شان آنهم پس از دو دهه حکایت از تراژدی دردناک دولتهای پی در پی است که شما وارٍث آن هستید .دولت در اولین واکنش به کمبود تقاضای خرید علمای اقتصادی را به عنوان بازوی رسانه ای به کار گمارد تا با حرفهای تکراری از دولت سلب مسئولیت کنند نمونه آن حرفهای مزخرف سعید لیلاز به اصطلاح کارشناس اقتصادی است "این کمپین بی پایه و اساس است. این حرکت تنها واکنشی به رکود اقتصاد ایران است.هرچند مالیات اعمال شده بر خودروهای تولید داخل حدود 30 تا 70 درصد است که به گفته ترتیب دهندگان کمپین رقم بسیار بالایی است، اما ایرانی ها پول بسیار کمتری نسبت به بسیاری از کشورها بابت خرید بنزین پرداخت می کنند.در غرب، خودروها ارزان هستند، اما سوخت گران است، در حالی که در ایران وضعیت برعکس است."
آقای  کارشناس اقتصادی در غرب خیلی چیزها هم با خیلی چیزها فرق میکند شهروندان حقوق استاندارد دریافت میکنند و مالیات سوخت هم میدهند شما در آلمان زمین را بکن و نفت خام دربیاور و  تبدیل به بنزین کن .چرا شما شرایط را با کشورهایی که هیچ سنخیت اقتصادی با ایران ندارند مقایسه میکنی و جرا به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نگاه نمی اندازی .

دیگر کارشناس پوپولیست که به عنوان بازوی رسانه ای دولت سرو صدای بسیار از هیچ میکند فردی است متوهم به نام محسن رنانی حرفهای این کارشناس میتواند به تنهایی کتابی دائی جان ناپلئون مانند باشد و سوژه علاقه مندان به تئوری توطئه حرفهای او را اگر دنبال کنید در باره همه چیز است غیر از اقتصاد او در مصاحبه ای که با روزنامه اعتماد داشته به سیم آخر زده و حرفهای غریبی میزند که برای تفریح گوشه هایی از آنرا برایتان نقل میکنم " قطعا. براي اينكه عربستان يك مرجعيت فرهنگي، ايدئولوژيك و يك قطب اقتصادي در جهان اسلام است. همان گونه كه در كتاب توضيح داده ام، اگر قرار باش خاورميانه اسلامي به سرزمين سوخته تبديل شود بدون سقوط عربستان ممكن نيست وقتي صحبت از «عبور تمدن ها» است بايد قلب اين تمدن از نظر اقتصادي و فرهنگي فروبپاشد، بنابراين بدون فروپاشي عربستان، پروژه عبور تمدن هاي غرب ناتمام خواهد  ماند فكر نمي كنم فروپاشي ايران در دستور كار غرب باشد، اما فروپاشي قلب فرهنگي، اقتصادي و ايدئولوژيك جهان اسلام كه شامل خاورميانه عربي  است، مي تواند در دستور كار قدرت هاي محوري تمدن غرب باشد. " قضاون را به شما خوانندگان محترم واگذار میکنم و پناه میبرم به اقتصاددانان کلاسیک از متوهمان تریبون دار.

 در واکنش به بسته  اقتصادی دولت مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره بسته سیاستی اقتصادی دولت توضیح داد: بیش از 15 ماه از رونمایی بسته خروج غیرتورمی از رکود می‌گذرد؛ بسته‌ای که تا پایان سال 1394 طراحی شده بود. بسته قبلی بر اساس تحریک تقاضای خارجی تدوین شده بود و بیشتر مبتنی بر صادرات بود اما به دلیل اینکه شرایط داخلی اقتصاد و همچنین اقتصاد جهانی در آن دیده نشده بود آن بسته شکست خورد و اجرا نشد. وی افزود: اکنون همان تیم قبلی که بسته قبلی را طراحی کرده بودند و در آن مقطع اعتقاد داشتند که باید تحریک تقاضای خارجی انجام شود در حال حاضر به نتیجه عکس آن رسیده‌اند و معتقدند باید بازار داخلی تحریک شود. به اعتقاد من بسته جدید حرکت بر لبه تیغ است؛ به این معنی که در آن امکان رفتن به سوی رکود عمیق‌تر و از سوی دیگر تورم لجام‌گسیخته وجود دارد. رئیس سابق کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران درباره ضرورت‌های توجه به مکانیزم‌های اجرای بسته جدید دولت عنوان کرد: بسته جدید بسیار کوتاه مدت است و برای همین باید تمام مکانیزم‌های اجرای آن طراحی شده باشد. اگر قرار باشد بخواهیم مکانیزم اجرایی آن در آینده تعریف شود فرصتی برای اجرای این بسته باقی نمی‌ماند و شش ماهه به پایان می‌رسد. 
آقای روحانی زمان به سرعت در حال سپری شدن است به جای بسیج هوچیگران برای رفع و رجوع و ادامه روزمرگی به فکر یک توسعه پایدار باشید و نامی خوش برای خود در اقتصاد ایران به یادگار بگذارید لطفا این اساتید پارانویید را ول کنید و کاردانان باتجربه دعوت کنید تا سامانی به تیم اقتصادی بدهند .مدیرانی که آستین را بالا بزنند و قدرت تحرک فکری و فیزیکی داشته باشند وگرنه  در پایان دوره شما وضع اگر از ابتدا تصدی شما بدتر نشده باشد بهتر نخواهد بود .








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر