کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ آبان ۱۲, سه‌شنبه

کاش ایران خودرو و سایپا به جای پژو با تسلا قرارداد می بستند

بعد از گذشت نیم قرن از آغاز صنعتاتومبیل  سازی خودروسازان  سازان ما همیشه چند قدم عقب تر از تکنولوژی روز درحال مونتاژکردن ارابه های منسوخ اروپایی هستند .از هیلمن دهه شصت میلادی که تا همین یکدهه پیش تولید میشد از پیکان وانت بد قواره تا ضایعات کارخانجات  فرانسه در قالب  خودروهایی  چون پژو 405 و 206 و غیره که هم از لحاظ قالب و هم از نظر تکنولوژی بسیار عقب هستند .پژو که بدون سرمایه گذاری نقدی و با قراردادی استعماری بازار خودرو ایران راگرفت با قالبهای فرسوده خود موتور خودرویی را تحویل ملت ایران داد که درحال حرکت آتش میگرفت .نه تکنولوژی برتری به صنعت ایران منتقل کرد نه اجازه داد تا خودروهای تولیدی به کشورهای دیگر صادر شود و در آخر کار نیز چنان گستاخ طلبکار است از صنعت ایران که خط و نشان میکشد که  اگر قرارداد با من امضا نشود برای ایران خودرو گران تمام خواهد شد .کشور فرانسه که در مراودات سیاسی گذشته نیز نقش منفی داشته با ارابه های خود جان شهروندان ایرانی چه از لحاظ فنی چه از لحاظ آلودگی هوا میگیرد .متاسفانه  تقصیر همه بر گردن پژو نیست کلا صنعت خودرو سازی ایران اصلا جاه طلب نیست و به یک زندگی راحت عادت کرده است .کاش میشد ایلان ماسک را به ایران آورد تا صنعت خودرو سازی ایران جان تازه ای بگیرد و خونی نو در رگهایش جاری شود و هوای ایران نفس بکشد و صنعت ایران نیز رشد و ارتقا یابد . خودروهای شرکت تسلا هم اکنون در بسیاری از کشورهای مترقی دنیا بازار خود را پیدا میکنند .ویدئوهای زیر قابلیت های این خودروهای جدید که تا چندین سال بعد جایگزین خودروهای کنونی میشود را نشان میدهد .



شارژ سریع خودرو که با باطری خورشیدی کاملا رایگان و بدون نیاز به سوخت فسیلی و ارزان و بدون نیاز به سرمایه گذاری سنگین قابل راه اندازی است 
تست سرعت و ایمنی خودروحرکت و سیستم ترمز ماشینهای تسلا 



یقینا کشوری که دارای ساخت تکنولوژیهای دفاعی و نوانایی مهندسی معکوس است میتواند در پیوند علمی و تعریف پروزه با دانشگاهها خودرویی شبیه اینرا تولید کند ولی افسوس که صنعت خودرو ما هنوز نتوانسته دینش را به شهروندان ادا کند 

۱ نظر:

  1. این مقاله به بازدید کنندگان اینترنت برای راه اندازی صفحه وب جدید یا حتی یک وبلاگ از آغاز تا پایان کمک کند.

    پاسخحذف