کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ آذر ۴, چهارشنبه

حال جامعه ایران اصلا خوب نیست،یابوی درون آزاد درون مزرعه میگردد.

صفحات شبکه های مجازی   پر است از  صحنه های بی معنی که در متن زندگی جوانان قرار دارد .
این جامعه بیمار است و بیماری به قسمت مهم جامعه زده و موتور محرکه کشور یعنی جوانان را از پای در اورده .
پیش از این یکی از روحانیون بلند پایه با عنوان اینکه: :" امروز در مسئله اعتياد با مشکلات بسياری مواجه ايم و آمار و ارقام موجود از اعتياد مردان ، زنان و کودکان وحشتناک است.وی با اشاره به اينکه موضوع اعتياد سياسی شده است، گفت : امروز دشمنان به دنبال اعتياد جوانان ما هستند چراکه اگر مردم آلوده شوند در ميان آنان ديگر رزمندگان خط اول نبرد پيدا نخواهد شد."

اعتیاد جوانان مساله  ای هست که مختص به ایران ندارد و بسیاری از جوامع از جمله کشورهای غربی دهه هاست که با ان دست به گریبانند  و باید به نگاه واقع بینانه با مسائل برخورد کرد .افزایش ازدواج سفید، طلاق زود هنگام ووو همه نشانه های یک بیماری عمده است که میرود آثار مخرب خود را در زندگی عینی بروز دهد .

اما مشکل کجاست چرا یابوها حمله کرده اند و آزادانه مشغول خوردن همه  میوه ها هستند و چرا کسی جلو دار نیست تا کجا پیش می آیند .
جواب این است یابوی درون را باید به کار گرفت وگرنه به چریدن فرهنگ و اقتصاد روی می اورد .یکی از بهترین  شاخصها برای عملکرد یابوی درون تولید سرانه ملی است  بر پایه آمارهای سال 2012 جایگاه ایران در رتبه 77 تولید سرانه ملی است  همردیف کشور هایی مثل  سنت لوسیا ،گرانادا  و بلغارستان  ولی از لحاظ تولید ناخالص ملی در رتبه هایی نزدیک به 32 هستیم این یعنی اقتصاد ایران شدیدا با عوامل غیر مولد سر کار دارد و جمعیت عمدتا جوان ایران فرصت مولد شدن را از دست میدهند و آرام آرام  میمیرند بدون اینکه  فعال باشند .
بروکراسی ایران یکی از خائن ترین بروکراسیهای موجود در تاریخ بشریت است که فرصت ابراز وجود به نسل بعد را نمیدهد .واقعیتی که جابجا خود را نشان میدهد  یعنی افرادی از متولدین دهه 30 وجود دارند که از فرصت نابسامانیهای دهه اول انقلاب سو استفاده کرده اند و بر صدر دستگاههای اقتصادی نشسته اند و به هیچ وجه اجازه نمیدهد که  خون تازه ای وارد دستگاه اقتصادی شود .نه اجازه میدهد خصوصی سازی شود نه کار توسعه ای و زیر بنایی انجام شود .اینها ریاکارانه از مواهب دولت استفاده میکنند بدون اینکه بدان پایبند باشند و صرفا رفیق روزهای خوش و پرمنفعت نظام هستند .این سفید چشمان در صدر ورزش و فرهنگ و بورس و تجارت و صنعت و دانشگاه نشسته اند و دل نمیکنند  از این سفره لذیذ و چرب و نرم .
نسلی که خود خواهانه  در کارخانه شهوت را باز کرد و جمعیت ایران را در کمتر از یک دهه 2 برابر کرد نسل پدران ما حقیقتی را از ما پنهان میکنند. ما را در هیاهوی بازی خود بوجود اوردند در تیراژ بسیار . نسلی که وقتی بچه بودیم بزور می خواست از این موجودات خلق شده دانشمند بسازد بعد که دانشمند شدیم گفتند شما بی عرضه اید بزنید زیر میز همه چیز را به هم بریزید صد بار گفتیم پدر جان خراب کردن کار شماست ساختن کار ماست  نسل پدران اسراری را درجعبه سیاه خود دارد که انرا به هیچ وجه برای ما باز نمیکند و شاید او را درگور نیز با خود ببرد در بسته با هفت قفل و طلسم .
حال متولدین دهه هفتاد خوب نیست و حال متولدین دهه شصت بدتر است چون اولی نمیداند چه خبر است  وشیرین عقلی میکند ولی دومی خون دل میخورد در میان دونسل بازیگوش  گویا در شهر بازی الاغ  پرور پینوکیو باز گشایی شده . بدتر آنکه گروهی خرفت در نقاب اپوزسیون پیر  خارج نشین و داخل نشین  باز برای ما در اشکال گوناگون و  پشت صورتک خود دهان بد بوو صورت و سیرت جذامی خود را پنهان نموده اند و   برای ما خورده فرمایش دارند که عزیزم ناراحت نباش درست است که جوانیت را خورده ایم و لی این دندانهای مصنوعی توان جویدن دل و قلوه  را هنوز  دارد بیا اینجا تا نشانت بدهم  بپر بالا بپر بالا عمو ببینه بچرخ بچرخ ببین چه حالی میده .

ظاهرا این امر مورد مشاهده دستگاههای عریض و طویل هست و فکر نمیکنم مورد پسند و مباهات کسی باشد .قبل از دادن شعار های تکراری بهتر است اول با واقعیت روبرو شویم و با دیدی علمی به کلیت مسائل بنگریم .زیر زمینی شدن ناهنجاریهای اجتماعی درست از کمبودهایی حکایت میکند که در بافت مدرن شهری ایران وجود ندارند   یا از جا کنده شده یا تعبیه نشده یا به مقدار کافی نیست .زندگی مدرن شهری نیاز به اقتصاد مولد ،به تفریح  ، روابط مدرن  دارد .
وگرنه این فاضلاب زیر زمینی-مجازی روزی طغیان میکند و کثافاتش به در و دیوار شهر و برج و باروی ما خواهد چسبید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر